کنگاورآناهید- آموزشی فرهنگی اجتماعی سیاسی اقتصادی

تعلیم وتربیت راهبرد اصلی وزیربنایی کشور- گروه علوم اجتماعی متوسطه کنگاور

کنگاورآناهید- آموزشی فرهنگی اجتماعی سیاسی اقتصادی

تعلیم وتربیت راهبرد اصلی وزیربنایی کشور- گروه علوم اجتماعی متوسطه کنگاور

jتست های روانشناسی سوم اذبیات

- در کتاب روان شناسی کدام پدیده مستقیما قابل مشاهده به حساب نیامده است ؟

الف) تکلم           ب) هیجان             ج) تفکر         د) تمسخر

2- کسانی که در حیطه ی ارتباط زیست شناسی با روان شناسی فعالیت می کنند چه نام دارند ؟

الف)روان شناس     ب) زیست شناس     

ج) بیو لوژیست       د) روان شناس فیزیولوزیست

 

3- در بررسی  ...... روابط علت ومعلولی ودر بررسیهای ..... همزمانی پدیده ها مطالعه میگردد.

الف) توصیفی – زمینه یابی                

 ب) آزمایشی – توصیفی                              

ج) موردی – همبستگی                        

د) آزمایشی – همبستگی

4- کدام یک از موارد زیر اهداف روان شناسی علمی نمی باشد ؟

الف) توصیف رفتار و فرایندهای روانی            

ب)فراهم نمودن پیش فرضهای اساسی در مورد ماهیت انسان

ج)فراهم نمودن امکان پیش بینی رفتار                    

د)فراهم نمودن امکان کنترل رفتار

 

5- اطلاعات لازم برای اثبات علمی بودن یک ادعا عبارتند از :

الف)داده های تجربی –اطلاعات کشف شده                

  ب)واقعیات اثبات شده – شواهد تایید کننده

ج) اطلاعات روان شناسی –داده های تجربی               

  د) شواهد تایید کننده – اطلاعات کشف شده

 

6- ویزگی اصلی مشاهده تجربی کدام است ؟

الف)در دسترس بودن   ب)قابل تکرار بودن     ج) به دور از قضاوت بودن     د) در اختیار حواس قرار گرفتن

 

7- روان شناسان پدیدار نگر ،تجربه های افراد را از کدام زاویه نگاه می کنند ؟

الف) دیدگاه خود افراد          ب)آنچه به صلاح اوست          

ج) دید گاه حاکم بر جامعه          د) آنچه ازنظر عقلی درست است

 

8- مناسب ترین روش تحقیق برای سنجش نیاز های بهداشتی یک جامعه کدام است؟

الف) مطالعه موردی            ب) زمینه یابی      

ج) مشاهده طبیعی           د) مطالعه همبستگی

 

9-  در انجام دادن آزمایش ها باید دقت کردتا همه چیز ثابت بماند مگر   ...................

الف) گروه آزمایشی                     ب) گروه کنترل       

 ج) متغیر مستقل                        د) متغیر وابسته

 

10- کاربرداصول روان شناسی در آموزش و پرورش و استفاده از آزمون های هوش و استعداد برای انتخاب کارکنان به ترتیب مربوط به کدام حوزه حرفه ای روان شناسی است؟

الف) بالینی – سازمانی     ب) تربیتی - سازمانی     

ج) آموزشگاهی – تربیتی      د) سازمانی – بالینی

 

11- روان شناسان رشد به دنبال مطالعه  ...................... انسان ها هستند .

الف) تشابهات و تفاوت ها                 ب) عوامل موثر بر رشد ذهن                                                  ج) علل بروز اختلالهای رفتاری               د) پیشگیری از بروز اختلالات رفتاری

 

12-  تجسم دریای جیوه و انسان پنج سر به کدام نوع تفکر مربوط می شود ؟

الف) قهرمان سازی     ب) فرضیه سازی   ج) خیال پردازی     د) واقعیت گرایی

 

13- در مرحله استقلال در برابر شرم وتردید در نظریه اریکسون عامل اجتماعی اصلی کدام است ؟  

الف) والدین        ب)خانواده      ج) معلمان      د) همسالان

 

14- مرحله قراردادی در نظریه استدلال اخلاقی کلبرگ به طور تقریبی با کدام مرحله رشد پیاژه مطابقت دارد ؟

الف)حسی - حرکتی                  ب) پیش عملیاتی       

   ج) عملیات عینی                     د) عملیات صوری

 

15- بحران روانی – اجتماعی کارایی در برابر احساس حقارت در نظریه اریکسون با کدام مرحله رشد شناختی پیاژه مطابقت دارد ؟

الف) حسی حرکتی               ب) پیش عملیاتی        

  ج)عملیات عینی                    د)عملیات صوری

 

16-  در دوره نوجوانی امکان پذیرش قضیه ای که با واقعیت مطابقت ندارد نشانه چیست ؟

الف) تفکر فرضیه سازی               ب) استدلال قیاسی     

   ج) استدلال استقرایی               د) تفکر در باره خود

 

17- امتیاز اصلی تفکر در باره خود در دوره نوجوانی کدام است ؟

الف) قهرمان سازی             ب) افزایش خود آگاهی    

  ج) شکست ناپذیری            د) جدایی از ملموسات عینی

 

18- از دید گاه پیازه کدام عبارت صحیح است ؟

الف) کودکان از بزرگسالان کم هوش ترند

ب) کودکان کوچک تر از کودکان بزرگتر کم هوش ترند .

 ج) فرایند های تفکر در کو دکان و بزگسالان شبیه هم نیست .

د) کودکان و بزگسالان در میزان هوش بهر تفاوت فابل ملاحظه ای ندارند .

 

19- از نظر کلبرگ نوجوان زمانی به مرحله فوق قرار دادی می رسد که :

الف) به رشد شناختی نوجوانی دسترسی پیدا کند .

ب) بتواند نظم ومقررات اجتماع را بفهمد .

ج) کارها را بر اساس منفعت اجتماعی انجام دهد .

د) در هر کاری نفع و ضرر خود را در نظر بگیرد .

 

20- رفتارهای مرحله پیش عملیاتی حول کدام موضوعات سازمان می یابد ؟

الف) کاربرد نمادها و تفکر خود محوری                    

 ب) تمییز دادن خود از اشیا و تفکر خود محوری

ج) کاربرد نمادها و تفکر بر روی عملیات شناختی          

 د) تمیز دادن خود از اشیا و استدلال اخلاقی بر اساس منفعت اجتماعی

 

21- کدام جنبه رشد در نوجوانان موجب فهم جدیدی از خود می شود ؟

الف) اخلاقی –روانی              ب) شناختی – جسمانی  

 ج) روانی – اجتماعی              د) جسمانی – اخلاقی

 

22- آزمون بالانس در چه زمینه ای استفاده می شود ؟

الف) رشد حرکتی                ب) رشد عاطفی          

 ج) رشد اجتماعی                  د) رشد شناختی

 

23- از دید گاه پیاژه وقتی کودکان کم سن به سوالات پاسخ غلط می دهند می توان گفت :

الف) کم هوش ترند                             ب) فرایند تفکر متفاوت دارند .      

ج) توانایی شناختی کمتری دارند            د) قدرت سازگاری کمتری دارند .

 

24- دورهای که سریع ترین تغییرات رشدی در آن اتفاق می افتد :

الف) دوره نوزادی                    ب) دوره کودکی اول      

 ج) دوره کودکی دوم                 د) دوره نوجوانی

 

25- دوره انفجاری رشد زبان زبان در کودکان کدام است؟

الف) 18 ماهگی   ب) 2  سالگی    ج) قبل از دبستان          د) دوره دبستان

 

26- در این دوره فرد شناخت گسترده تری از خود پیدا می کند وبه تواناییها و ناتوانی های خود شناخت پیدا می کند .

الف) نوپایی     ب) قبل از دبستان    ج)  دوره دبستان    د) دوره نو جوانی

 

27-  مسائل نگران کننده در دوران نوجوانی به چه عواملی بستگی دارد ؟

الف) تغییرات رشدی                     ب) درک نادرست تحولات   

ج) تشدید امیال جنسی                 د) تمامی موارد

 

28- کدام یک از موارد زیر از ویژ گیهای تغییرات رشد نمی باشد ؟

الف) در ابعاد گوناگون اتفاق می افتد              ب) دارای الگوی منظم خاصی است

ج) حاصل تجربه و تمرین است                       د) دارای آثار بلند مدت می باشد

 

29- رشد شناختی نوجوان را قادر می سازد که به تفکر عینی غلبه یابد و واجد تفکر   .........   و استدلال   .............   گردد .

الف) تجربی –استقرایی                          ب) فرضیه سازی - استقرایی                                           ج) تجربی – قیاسی                                 د) فرضیه سازی – قیاسی

 

30- کدام گروه ها زودتر به بلوغ می رسند ؟

الف) پسران ونوجوانان با روابط خانوادگی گرم و افراد چاق               

 ب) پسران وافراد لاغر و نوجوانان بااسترس خانوادگی بیشتر

ج) دختران وافراد بلند قد و نوجوانان با روابط خانوادگی گرم               

د) دختران و نوجوانان با روابط عاطفی خانوادگی سرد و افراد چاق

 

 


نظرات 1 + ارسال نظر
صفری سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 14:19 http://www.padideh9091.blogfa.com

وبلاگ تان ملاحظه شد. خسته نباشید. در ضمن لینک آدرس را اصلاح بفرمایید.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد