-
از کاه کوه نسازیم
جمعه 17 اردیبهشتماه سال 1389 01:43
تأکید زیاد بر گرفتار بودن، روشی برای زندگی و تقریباً واکنشی بازتابی است. در حقیقت به نظر می رسد یکی از پاسخ های عادی به «سلام، حالت چطور است؟»، «خیلی گرفتارم» باشد. گویی همه ما به یک اندازه درگیر این گرایش هستیم. ولی با آگاهی از این امر، تأکید کمتری بر پرکاری و مشغله های خود داریم و در نتیجه احساس خیلی بهتری پیدا می...
-
عوامل 17گانه برای مبدل شدن به فردی بالغ وکامل
جمعه 17 اردیبهشتماه سال 1389 01:36
شما از نظر ظاهری به عنوان یک فرد بالغ شناخته می شوید، اما تا زمانی که از نظر عاطفی و ذهنی به بلوغ نرسید، نمی توانید نام یک شخص کامل را بر روی خود بگذارید. مگر اینکه بخواهید با یک کودک ازدواج کنید (که در این حالت ''کمال'' بالاجبار به شما تزریق می شود) در این حالت وقت کافی دارید که در حین رابطه رشد کرده و بزرگ شوید. روش...
-
عوامل تاثیرگذاردرجذب سرمایه گذاری خارجی در ایران برای شتاب توسعه
پنجشنبه 16 اردیبهشتماه سال 1389 19:51
۱-امنیت سرمایه ومالکیت ۲-جلوگیری از مداخلات گروههای سیاسی بدون علم کافی اقتصادی ۳-نظام سالم قضایی و سیاسی ۴- نظام پولی وبانکی کارآمدوتصمیم گیری باثبات بانک مرکزی ۵-قابلیت بازگشت سرمایه وسودآوری معقول آن ۶-آزادی تجارت وقوانین مناسب و امروزی برای جلب سرمایه های خارجی ۷-جلوگیری از فرار سرمایه های ایرانیان داخل کشور...
-
آشنایی با بعضی از روش های فعال تدریس
پنجشنبه 16 اردیبهشتماه سال 1389 15:22
آشنایی با بعضی از روشهای فعال تدریس یکی از عناصر اصلی در برنامه درسی و طراحی آموزشی" موضوع روشهای یاددهی یادگیری است و کلیه اقدامات و تصمیمات" ضمن اجرای روش به مرحله ظهور می رسد ویادگیری اتفاق می افتد . در طراحی آموزشی "موضوعاتی چون اهداف "روشهای ارزشیابی" وسایل آموزشی و........ تدوین و از...
-
مشکلات مدارس و کلاسهای درسی:
پنجشنبه 16 اردیبهشتماه سال 1389 15:21
۱-فرهنگ سکوت در برابر اظهار نظر معلم ۲- تاکید بر تفکر همگرا در برابر تفکر واگرا(واگرا یعنی برای هر مسئله چندین راه حل دارد اما همگرا یک راه حل است یا اصلا ندارد ۳-تکیه بر محفوظات(یعنی بیشتر در سطح دانش است و به بقیه سطوح مورد نظر بلوم کاری ندارد) ۴-تفکر تقلیدی و قالبی (هم معلم وهم دانش آموز سنتی هستند) ۵- فقط انتقال...
-
شرایط تبدیل ارزشهای سنتی به ارزشهای صنعتی و نوین در آموزش و پرورش
پنجشنبه 16 اردیبهشتماه سال 1389 15:20
۱- وابستگی یعنی اینکه تقلیدی است یا ابتکاری ۲- محتوای مسایل آموزش و پرورش ۳- سازمان و مدیریت ۴- میزان امکانات ۵-خصوصیات ،انگیزه و ویژگی های دانش آموزان ۶-کیفیت معلمان و انگیزه آنها ۷-روشهای تدریس ۸- نوع و میزان ارتباط میان معلم و دانش آموز
-
سه کار بنیادی در سطوح پایین برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش:
پنجشنبه 16 اردیبهشتماه سال 1389 15:20
۱- مدیریت آموزشی مبتنی بر عدم تمرکز ( یعنی مدیر قدرت کافی داشته باشد) ۲-ادغام ویکپارچگی برنامه درسی ۳- استفادهاز تکنولوژی های چند رسانه ای کامپیوتری در تدریس راههای کسب اطلاعات درسی ،بغیر از مربیان و کتب درسی: ۱- کاوش واکتشاف ( تحقیق و بررسی) ۲-کار مشترک و گروهی ۳- بررسی منتقدانه نکته : هم افزایی یعنی جمع تلاشهای...
-
عوامل موثر بر افسردگی
چهارشنبه 15 اردیبهشتماه سال 1389 15:16
عوامل موثر بر افسردگی به شر ح ذیل ارائه میشود : ۱- عوامل ارثی و ژنتیکی ۲- تاریخچه خانوادگی افسردگی (مانند یک واقعه مرگ ) ۳- عدم توانایی فائق آمدن بر اضطراب یا فشار روانی ۴- فقر ۵- تولد یک کودک یا افسردگی های پس از زایمان ۶- یک بیماری یا جراحت جدی نشانه های افسردگی بالینی : احساس غم - گریه متناوب -احساساتی شدن متناوب...
-
اهداف کتب علوم ا جتماعی در آموزش و پرورش
چهارشنبه 15 اردیبهشتماه سال 1389 15:15
- اهداف کلی :۱-تربیت شهروند مطلوب ۲- آگاهی و آمادگی به دانش آموز جهت ورود به دانشگاه ۳- آگاهی به دانش آموز جهت جذب شدن در بازار کار اهداف خاص: ۱- دادن قدرت تحلیل به افراد در باره پدیده های اجتماعی از طریق شناخت صحیح دادن به آنها ۲-تربیت و آماده سازی جامعه شناس و پژوهشگر خوب در سطح مسائل جامعه ایران برای آینده کشورمان
-
عوامل موثر در یادگیری و موفقیت در زبان انگلیسی
چهارشنبه 15 اردیبهشتماه سال 1389 15:14
زبان توسعه یافته ترین ابزار فکری است که برای برقراری ارتباط بین انسانها و جوامع انسانی به کار گرفته می شود. گرچه با ابزارهای دیگری مانند علایم، رقص و هنرهای بصری همچون نقاشی و مجسمه سازی نیز می توان ارتباط برقرار نمود، اما انتقال مفاهیم پیچیده ذهنی به ساده ترین و کامل ترین شکل ممکن فقط از طریق زبان نوشتاری و گفتاری...
-
دلایل مشورت پیامبراعظم(ص) با یاران خود و مسلمانان
دوشنبه 13 اردیبهشتماه سال 1389 03:21
۱-شخصیت دادن به امت خود با توجه به عنایت واحترام به آنها ۲-آزمایش اصحاب (تشخیص صاحب نظران خیرخواه از فرصت طلبان ) ۳-رشد فکری مردم وپرورش استعدادهای بالقوه اصحاب ۴-استفاده از تایید مردم تا احساس تحمیل و اجبار نکنند ۵- آگاه شدن مشورت شوندگان از نقاط قوت وضعف نظرات خود تا ضمن بررسی نظرات آراء خود را تصحیح کنند واشتباه...
-
آشنایی وتشریح برخی از مفاهیم مهم اجتماعی با توجه به کتب درسی متو
دوشنبه 13 اردیبهشتماه سال 1389 03:21
۱-رانت 2-پولشویی 3-جهانی شدن 4-فمینیسم 5-الیتیسم 6-الیگارشی ***************************************** 1- رانت خواری به معنای بهره مندی از هرنوع رفاه زیادی است که به قیمت کاهش رفاه دیگرافراد جامعه بدست می آید. بهرهمندی از رانت نمیتواند توسط هر فرد یاگروهی باشد بلکه عده ای خاص که با سرچشمه های ثروت وقدرت آشنایی وارتباط...
-
سخنان بزرگان نظام جمهوری اسلامی در مورد مسائل بسیار مهم :
دوشنبه 13 اردیبهشتماه سال 1389 03:20
۱- جمهوریت نظام جدای از اسلامیت نیست و انکار رای مردم در مقوله انتخابات انکار حاکمیت اسلام در مجموعه نظام است.(امام خمینی ره ) ۲- وحدت در اصول یکی از اهرم های امنیت جامعه است و تفرقه در اصول یک عامل ضد امنیتی در کشور است ۳- جامعه فردا جامعه ای ارزیاب و منتقد خواهد بود که در آن تمامی مردم در رهبری امور خویش شرکت خواهند...
-
سطوح مختلف تصمیم گیری برای یک مدیر در جهان مدرن امروزی
دوشنبه 13 اردیبهشتماه سال 1389 03:06
مدیریت یعنی تصمیم گیری ونظارت بر اجرای تصمیمات۰ و وظیفه نیروها تصمیم سازی با ارائه پیشنهادها واجرای تصمیم پس از اتخاذ تصمیم از سوی مدیر**(سرجیو زیمن مدیر بازازیابی کوکا کولا سطوح مختلف تصمیم گیری یک مدیر ( مراحل پنجگانه ) ۱-تصمیم من (مدیرارشد)بدون کمک کارکنان ۰که سیاست گزاری است ۲-تصمیم من با کمک شما(تصمیم با مدیر است...
-
رابطه متقابل خانواده ومدرسه واثرات علمی وتربیتی آنها
دوشنبه 13 اردیبهشتماه سال 1389 03:06
همدلی اولیاء و مربیان : خانه ومدرسه باید از جهت روشها وتفکرات همسوی یکدیگر باشند .دانش آموزان زمانی میتوانندمسیری مناسب و ثمربخش را طی کنند که قرارگرفتن آنها در محیط خانه ومدرسه در جهت یک هدف ومقصد باشد زیرا خانه ومدرسه مشابه ومکمل یکدیگرند ورابطه خانه و مدرسه همچون جسم وجان در هم تنیده شده است.بطوریکه هرگونه سستی...
-
آشنایی وتشریح برخی از مفاهیم مهم اجتماعی با توجه به کتب درسی متو
دوشنبه 13 اردیبهشتماه سال 1389 03:05
۱-رانت 2-پولشویی 3-جهانی شدن 4-فمینیسم 5-الیتیسم 6-الیگارشی ***************************************** 1- رانت خواری به معنای بهره مندی از هرنوع رفاه زیادی است که به قیمت کاهش رفاه دیگرافراد جامعه بدست می آید. بهرهمندی از رانت نمیتواند توسط هر فرد یاگروهی باشد بلکه عده ای خاص که با سرچشمه های ثروت وقدرت آشنایی وارتباط...
-
آشنایی وتشریح برخی از مفاهیم مهم اجتماعی با توجه به کتب درسی متو
دوشنبه 13 اردیبهشتماه سال 1389 03:04
۱-رانت 2-پولشویی 3-جهانی شدن 4-فمینیسم 5-الیتیسم 6-الیگارشی ***************************************** 1- رانت خواری به معنای بهره مندی از هرنوع رفاه زیادی است که به قیمت کاهش رفاه دیگرافراد جامعه بدست می آید. بهرهمندی از رانت نمیتواند توسط هر فرد یاگروهی باشد بلکه عده ای خاص که با سرچشمه های ثروت وقدرت آشنایی وارتباط...
-
افت تحصیلی وراههای عملی کاهش آن:
دوشنبه 13 اردیبهشتماه سال 1389 03:03
عوامل افت تحصیلی افت تحصیلی دانشآموزان همیشه یکی از دغدغهها بوده و هرساله خساراتی که از این طریق وارد میشود در رسانهها اعلام میشود . با کمی تأمل میتوان دریافت خسارت واقعی که همان عمر نوجوانان و جوانان است قابل تبدیل به پول نیست و باعث هدر رفتن سرمایههای اصلی نظام میشود. اما این سکه روی دیگری هم دارد که مهمتر...
-
چرا تغییر ودگرگونی وهزینه های آن؟
چهارشنبه 21 بهمنماه سال 1388 13:41
عمر عقاب از همه پرندگان نوع خود درازتر است عقاب می تواند تا 70 سال زندگی کند. ولی برای اینکه به این سن برسد باید تصمیم دشواری بگیرد. زمانی که عقاب به 40 سالگی می رسد: چنگال های بلند و انعطاف پذیرش دیگر نمی توانند طعمه را گرفته را نگاه دارند. نوک بلندو تیزش خمیده و کند می شود شهبال های کهن سالش بر اثر کلفت شدن پرها به...
-
نصایح بسیار زیبای زرتشت به پسرش
چهارشنبه 21 بهمنماه سال 1388 13:28
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 نصایح بسیار زیبای زرتشت به پسرش! آنچه را گذشته است فراموش کن و بدانچه نرسیده است رنج و اندوه مبر قبل از جواب دادن فکر کن هیچکس را تمسخر مکن نه به راست و نه به دروغ قسم مخور خود برای خود، زن انتخاب کن به شرر و دشمنی کسی راضی مشو تا حدی که میتوانی، از مال خود داد و...
-
دیباچه
پنجشنبه 15 بهمنماه سال 1388 21:06
بسم الله الرحمن الرحیم هست کلیددرگنج حکیم شمس انقلاب کربلا همواره تابان است حسین! ای انقلابی مرد آزاده به خون اطهرت سوگند که ما هرگز نیاساییم از پیمودن راهت.